Kundeeksempel: Fra e-conomic til Business Central

Kunden har kontor i Danmark og produktion i udlandet.

De gjorde brug af økonomisystemet e-conomics, som er et system der ikke kan håndtere forskellige sidemoduler. Det vil sige, at kunden ved siden af økonomisystemet manuelt håndterede varelageret i Excel, produktionsstyringen i Excel, kommunikationen gennem Gmail og Dropbox til dokumenter.  

Kundens udfordringer

Manuelle processerVirksomhedens hastige vækst gjorde det mere komplekst at bruge e-conomic som økonomisystem. Det skyldes de mange manuelle processer, der fulgte med økonomisystemets manglende evne til at kommunikere med de resterende programmer. Udfordringerne med e-conomics økonomisystem var følgende;

  1. Ingen gennemsigtighed
  2. Ineffektivitet
  3. Overtal af manuelle processer -> prone to mistakes

Kunden havde derfor brug for at implementere et nyt økonomisystem, der kunne automatisere hele processen.

Kunden før med e-conomic løsningen

E-conomic

Ingen kommunikation mellem systemerne. Manuelt varelager og produktionsstyring samt et økonomisystem der ikke kan håndtere to CVR-numre

Business Central - Forbinder elementerne i din virksomhed

Baker Tilly som implementeringspartnerBaker Tilly bistod med rådgivning og agerede som implementeringspartner i opgraderingen af e-conomics til Business Central.

I implementeringen af Business Central skal virksomheder som minimum gøre brug af Microsoft licenser. Derfor var første trin i implementeringen, at kunden skiftede Gmail og Dropbox ud med Outlook og SharePoint. Herefter kunne Baker Tilly påbegynde opgraderingen af det gamle økonomisystem til Business Central.

Baker Tilly rådgav desuden kunden om at skifte CRM-system. kunden skiftede således fra Hubspot til DynamicsGO, som er Microsofts version af et CRM-system. Fordelen ved dette skift var, at CRM-systemet var et Microsoft produkt, hvilket betød, at det nu var muligt for systemet at kommunikere med Business Central og dermed automatisere kunderelationsdelen af virksomheden.

Fordele med Business Central
  1. Både kundens danske og udenlandske regnskaber, altså to CVR-numre, kan køre i samme system og 'tale' med hinanden
  2. Varelager og produktionslager er en del af Business Central. Alle processer og ændringer tilknyttet disse opdateres automatisk.

E-conomic vs. Business Central

Kunden efter med Business Central løsningen

Business Central

Alle systemer kan kommunikere på tværs af hinanden, hvilket gør at de fleste processer kan automatiseres.

Kontakt

Mazdak Rahimzadeh

Mazdak Rahimzadeh

Digitalization Director